Een CRM systeem biedt bedrijven en instellingen een centrale locatie voor het opslaan van belangrijke gegevens en het delen van deze informatie met de juiste collega’s. Hierdoor is alles simpel en snel te vinden voor iedereen die hier toestemming voor heeft. Wil je efficiënter werken als zorginstelling? Meer aandacht voor je patiënten? Zo doe je dat!
CRM regelen
Een CRM-systeem implementeren is werk voor een specialist. Die zal samen met jou rond de tafel gaan zitten om één en ander overzichtelijk te krijgen. Een CRM opzetten is namelijk meer dan alleen de technische werkzaamheden uitvoeren, voor een efficiënte werking moeten de protocollen en gegevens ook worden ingevoerd. Je moet bijvoorbeeld bepalen welke verschillende kanalen worden samengevoegd in het systeem, welke informatie je per klant of patiënt wilt kunnen uitlezen en wie toestemming krijgt tot welk gedeelte van het systeem. Eenmaal geïnstalleerd, kun je de CRM vullen met data of deze automatisch inladen.
Verschillende CRM systemen
Er zijn verschillende soorten CRM systemen, voor uiteenlopende branches. Van overheidsinstellingen, woningbouwverenigingen en commerciële ondernemers tot een speciale CRM zorg: voor ziekenhuizen, verpleeghuizen en andere zorginstellingen. Stap je over op een CRM? Dan wordt het systeem helemaal afgestemd op de wensen en reglementen waar jij als ondernemer mee te maken hebt of kunt krijgen. De software is AVG-proof.
Aandacht voor je patiënten
Aandacht voor je patiënten is dat waar je als zorgmedewerker natuurlijk het liefst mee bezig bent. Helaas is hier niet altijd genoeg tijd voor. Met een CRM systeem kunnen zorginstellingen sneller en efficiënter werken, waardoor er meer tijd overblijft voor de zorg die er écht toe doet!