Foto of video? Een online campagne of huis-aan-huis-blas? En hoe zit het met de laatste social media-trends? Ben jij verantwoordelijke voor de marketing & communicatie binnen jullie bedrijf en op zoek naar content voor je reclame? Wij hebben 3 trends van 2021 voor je op een rij gezet.
Online content voor je reclame
Online draait het om opvallen in de massa. Anno 2021 is vrijwel iedereen online te vinden, de concurrentie is moordend. Wil je eruit springen met je reclame? Dan moet je volgens wetenschappelijk onderzoek binnen vier seconden de aandacht van je publiek grijpen. Bewegend beeld biedt uitkomst. Je kunt bijvoorbeeld een animatie laten maken, een bedrijfsvideo of een vlog opzetten vanuit het bedrijf.
Offline content voor je reclame
Offline reclame zijn de bekende kranten en huis-aan-huis-bladen, maar ook de posters in bushokjes, de billboards langs de lijn van een voetbalwedstrijd en een advertentie in een vakblad. Pasteltinten, donkerblauw, zwart en goud zijn de kleuren om mee op te vallen dit jaar. Tip: kies altijd voor één of meerdere kleuren in je offline advertentiemateriaal, zwart-wit knalt er niet uit. De tekst moet kort, maar krachtig zijn.
3 online marketingtrends van 2021
1. Influencermarketing
Influencermarketing is niet nieuw dit jaar, maar wel nog steeds volop in ontwikkeling. Niet alleen BN’ers als Monica Geuze en Anna Nooshin worden ingezet, ook local heroes prijzen producten aan op TikTok, YouTube en Instagram.
2. Lokale vindbaarheid
Google rolt steeds meer nieuwe lokale functionaliteiten uit. En dat is niet voor niets. Sinds Corona zijn consumenten zich steeds meer gaan richten op lokale ondernemers. Die moeten op hun beurt investeren in hun lokale vindbaarheid op de zoekmachine.
3. Investeren in contentmarketing
Nu het online aanbod steeds groter wordt, zien steeds meer ondernemers het nut in van goede contentmarketing. Hiermee zorg je er als bedrijf voor dat je website vindbaar is, je social posts scoren en dat je advertenties relevant zijn. Een goede investering anno 2021!