Online marketing is een breed begrip. Het omvat elke vorm van reclame om de online zichtbaarheid te vergroten. Dit kan op tal van manieren en op verschillende kanalen. Wat zijn populaire advertentiekanalen? En hoe zorg je als ondernemer voor content die scoort? Online zichtbaar worden als bedrijf doe je zo!
Zichtbaar worden als bedrijf
Zichtbaar worden is makkelijker gezegd dan gedaan. In de online jungle is de concurrentie groot, zeker nu we massaal online leven! Zichtbaar worden doe je met een goede mix van SEO en SEA: Search Engine Optimalisation en Search Engine Advertising. Optimaliseren is gratis, voor advertenties betaal je campagnebudget. Zichtbaar worden als bedrijf is een kwestie van investeren, je behaalt niet binnen een week de eerste positie in de Google zoekresultaten. De zoekmachine is voortdurend in beweging en dus zul jij voortdurend moeten updaten.
Content die scoort
Zichtbaar worden als bedrijf is ook een kwestie van opvallen: met content die scoort. Bewegend beeld is gemiddeld vier keer zo succesvol als een stilstaande foto. Je hebt vier seconden om de aandacht van je publiek te grijpen met een goede binnenkomer. Doe je dit niet, dan wordt je weggeklikt! Vlogs, bedrijfsvideo’s en animaties werken het best. Google, YouTube, Instagram, TikTok, Facebook en in-app advertenties zijn populaire advertentiekanalen.
Local heroes
Lokale vindbaarheid is belangrijker dan ooit! Uit onderzoek is gebleken dat consumenten zich sinds Corona meer tot lokale ondernemers wenden. #supportyourlocals is nog steeds een trend. Google werkt aan verschillende updates voor de lokale vindbaarheid, zodat lokale ondernemers zich beter kunne profileren op de zoekmachine. Wil je hier meer over weten en je lokale vindbaarheid professioneel aanpakken? Gebruik de zoekmachine om een specialist in de buurt te vinden! Zoek naar ‘online marketing + je woonplaats’, ‘online marketing Deventer’ bijvoorbeeld. Het bureau dat bovenaan staat in de zoekresultaten is gegarandeerd je beste partner!